Kennisoverdracht en Communicatie

Op de website van Bouwend Nederland vond ik een visie document over innovatie in de bouw: een twee pagina tellend stuk. Met interesse las ik het stukje met als kop: kennisoverdracht, communicatie en marketing bevorderen innovatie. Via de website (http://www.bouwlokalen.nl) worden bouwbedrijven gestimuleerd om te communiceren over innovatie en marketing in de bouw.

Deze site bevat inderdaad informatie over innovatie en marketing in de bouw. Een paar zeer interessante filmpjes, lekker kort en treffend! Het enigszins teleurstellende aan deze website is dat het niet mogelijk is te linken naar de onderwerpen, informatie te gebruiken, de filmpjes te gebruiken, je te abonneren op een RSS-Feeds etc. etc. Deze technieken zorgen ervoor dat de informatie op deze website zich ook echt daadwerkelijk verspreidt.

Het slagen van een idee ligt erin dat de informatie verspreidt wordt! Dan ontstaat er de mogelijkheid dat mensen erover praten: mond-op-mond reclame. En dat is denk ik het doel van deze site! Mensen laten communiceren over innovatie, ontwikkelingen! En volgens mij is het helemaal niet moeilijk, mijn brainstorm:

  • Zet de filmpjes/interviews op youtube/google-video/dailymotion etc. Dit maakt het mogelijk om ze te linken naar een andere website, blog etc.
  • Naast de nieuwsbrief, maak een RSS-feed.
  • Bekijk deze inspirerende toespraak Seth Godin: Idea’s that spread win.


 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: